czytaj więcej

Wstawianie foteli samochodowych

Fotele samochodowe stanowią bardzo ważną część składową wszystkich samochodów.
Dlatego w momencie, kiedy zaczynają one sprawiać jakieś problemy, to kierowcy starają się o ich wymianę.
Mogą dokonywać takiej wymiany samodzielnie, jeżeli posiadają w domu odpowiedni sprzęt lub udawać się ze swoim samochodem do warsztatu.

Samo wstawianie foteli samochodowych nie jest takie trudne dla dobrych mechaników i mogą oni wykonać wszystkie czynności związane ze wstawianiem nowych foteli w bardzo szybki sposób.

Po konsultacjach z kierowcą będą mogli także prawidłowo ustawić fotele w jego samochodzie. Nowoczesne fotele samochodowe potrafią być naprawdę bardzo wygodne.

Poza tym stają się one prawdziwą ozdobą każdego samochodu.

hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy

czytaj więcej
Hamulec bębnowy (wł.
hamulec dwuszczękowy wewnętrzny1) ? hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną. Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach (zwłaszcza na tylnych osiach), motocyklach i rowerach. Wadą w stosunku do hamulców tarczowych jest ich większa podatność na przegrzewanie się (?brake fade?), co zmniejsza skuteczność hamowania. Spis treści 1 Budowa 2 Zasada działania 3 Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki? 4 Przypisy Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

Opony dzielimy na letnie i zimowe

Przeznaczenie opony Opony dzielimy na letnie i zimowe, oznaczane często M+S czyli błotno-śniegowe (z ang.: mud & snow).
Różnią się one między sobą budową bieżnika i miękkością mieszanki gumowej. Istnieją także opony o pośrednich własciwościach zwane potocznie całorocznymi. Data produkcji (DOT) Data produkcji opony składa się z czterech lub trzech cyfr, z których dwie pierwsze oznaczają tydzień roku, a dwie pozostałe rok produkcji. Jest to o tyle istotne, że przeterminowane opony nie powinny być użytkowane ze względu na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego (patrz poniżej punkt nt.
trwałości opon). Oznaczenia dodatkowe Producenci opon zamieszczają na oponach również informacje dotyczące ich poprawnego zamontowania na feldze.
Mimo iż produkcja opon jest w obecnych czasach skomplikowanym ciągiem produkcyjnym, opony nie są pozbawione wad.
Opony nie są idealnie wyważone i nie są idealnym okręgiem.
Bridgestone używa następujących oznaczeń12: Żółta kropka na brzegu profilu (według Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona jest najlżejsza.

Opona powinna zostać zamontowana w ten sposób, aby najcięższe miejsce felgi (zwykle okolica wentyla) znajdowało się przy żółtej kropce.

Umożliwia to minimalizację ilości ciężarków do wyważania koła. Czerwona kropka na brzegu profilu (według Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona ma największą wysokość profilu. Różni producenci używają różnych oznaczeń.
Kolory użyte przez Bridgestona u innych producentów mogą oznaczać co innego.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna.

Widok do druku:

czytaj więcej