studio badań telefonicznych

Wynagrodzenia za przeprowadzanie badań ankietowych

Badania ankietowe przeprowadzane przez różne firmy i przedsiębiorstwa mogą być wykorzystywane w celach marketingowych.
Wówczas nie tylko bada się poziom zadowolenia klientów z przeprowadzanych usług, ale również zachęca ich do skorzystania z konkretnych produktów.

Zdarza się również, na przykład w przypadku badań cati, że osoby w nich uczestniczące otrzymują odpowiednie wynagrodzenie.

Nie jest to wprawdzie wynagrodzenie dość wysokie, ale pozwala ono na podreperowanie domowego budżetu.

Dzięki temu wiele osób chętnych jest do uczestnictwa w badaniach cati.

Z drugiej strony nie zawsze to pracownicy danej firmy zajmują się przeprowadzaniem badań ankietowych, ale wynajęci przez nią, zewnętrzni ankieterzy, którzy również otrzymują wynagrodzenie.

Wykorzystywanie marketingu telefonicznego

studio badań telefonicznych Do podstawowych zasad dobrego prowadzenia biznesu należy skuteczne zarabianie na nim sporych pieniędzy oraz umiejętne jego reklamowane.
Dlatego wiele firm zatrudnia specjalne osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie marketingu telefonicznego oraz elektronicznego.
Pierwszy z wymienionych sposobów marketingu polega na wykonywaniu połączeń wychodzących z firmy do jej potencjalnych lub obecnych klientów.

Poza tym obecnie wykorzystywany jest powszechnie również marketing elektroniczny polegający na wysyłaniu wiadomości reklamowych do właścicieli kont internetowych, którzy są odbiorcami prywatnymi lub przedstawicielami różnych instytucji.

Dzięki temu działające na krajowym rynku firmy mogą skutecznie zyskiwać nowych klientów.

Z Wikipedii o CATI

CATI (ang.

Computer Assisted Telephone Interview, czyli wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) ? metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku i opinii publicznej. W badaniach realizowanych metodą CATI wywiad z respondentem jest prowadzony przez telefon, a ankieter odczytuje pytania i notuje uzyskiwane odpowiedzi, korzystając ze specjalnego skryptu komputerowego.

Skrypt pozwala na pewne zautomatyzowanie kwestionariusza ? np.

poprzez zarządzanie filtrowaniem zadawanych pytań lub losowanie kolejności, w jakiej określone kwestie (np. nazwy marek) będą odczytywane respondentowi. Respondenci w badaniach CATI są zwykle albo losowani z bazy danych (np. w badaniach satysfakcji klientów), albo dobierani poprzez losowe tworzenie numerów telefonów ? taka metoda nazywa się RDD (ang.
Random Digit Dial).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CATI.